Nogal wat bedrijven negeren hun klant!

Slechts 45,3 procent van alle bedrijven neemt contact op met een klant om een nieuwe aankoop te stimuleren na het bestellen van een product of dienst. Ruim een derde neemt de moeite een bedankmail of bon te sturen na een aankoop.
Dit blijkt uit het onderzoek ‘Cross-channel: Panorama of Marketing Trends in Europe’ van Experian Marketing Services onder bijna 300 marketingfunctionarissen van bedrijven uit Nederland, Duitsland, Spanje en Frankrijk. Uit het onderzoek blijkt ook dat men met e-mail, websites en sociale media vooral gebruikmaken van online kanalen in hun communicatie met consumenten.
Call centra en mobiele websites en apps (samen met websites) worden als meest efficiënt beoordeeld. Andere middelen, bijvoorbeeld printadvertenties, worden vooral ingezet voor branding. Gemiddeld gebruikt een marketeer 7,5 verschillende middelen.

Nieuwe competenties vereist!

54 procent van de ondervraagde bedrijven zegt de opgeslagen klantgegevens te segmenteren en met klantprofielen te werken. Een kwart van de ondervraagden zegt deze klantprofielen te verrijken met externe data.

Wij zijn in samenwerking met Stivako bezig de uitrol van een nieuwe opleiding voor verkoop en accountmanagement. Zoaks boven aangegeven sluiten de huidige competenties onvoeldoende aan bij wat mogelijk  is en noodzakelijk is voor een effectieve marktbenadering en klantenbehoud. Wellicht bent u toe aan verfrissing van uw verkoop buiten en binnen. De beide opleidingen zijn gericht op de nieuwste ontwikkelingen en sluiten aan bij de benodigde competenties.

Meer informatie? Neem even contact op of kijk op stivako.nl voor de opleidingen.

 
   « Meer Nieuws...